Alfa Romeo Stelvio
azauto.hu 2018.02.19. 17:26

Ktfle motorral, hts- vagy sszkerkhajtssal s kizrlag automata vltval itt az Alfa els SUV-ja.
Alfa Romeo Stelvio
Ktfle motorral, hts- vagy sszkerkhajtssal s kizrlag automata vltval itt az Alfa els SUV-ja.
Hossz volt az t: a Kamal nev tanulmnyt mr 2003-ban (Genfben) bemutattk, de 13 vvel ksbb, a Stelvio-hgrl elnevezett szabadid-terepes szriagyrtshoz kellett a cg stratgijnak megvltozsa is, meg persze a Giulival kzs, vadonatj (Giorgio nev) padl. A mretek hozzk a kzpkategrit (4687x1903x1671 mm), ahogy a 2818 mm-es tengelytv is – igaz utbbi 8 mm-t ver az egyik legnagyobb piaci ellenflre, X3-as BMW-re.
A forma a Giulival megkezdett vonalat cifrzza tovbb, ell szoks szerint az Alfa-pajzs a kiindulpont, a fnyszrk hatalmasak, akrcsak az als lgbemlk. Az oldalnzet sematikus, a kilincsek vonalban fut len kvl nincs semmi extra. A karosszriban sok a nagy szaktszilrdsg, mikrotvztt acl, s aluelemek is akadnak bven (gphztet, ajtk), felnikbl kizrlag aluszettek vlaszthatk, 17-tl 20 colig. A hromfle dekorcival kaphat mszerfal is a Giulia fazonjt kveti, indtgomb a kormnyon (mint a Ferrarikban), a kt kerek fmszer mlyen l, kzttk kiviteltl fggen 3,5 vagy 7,0 colos a fedlzeti szmtgp TFT kijelzje.
Az online kapcsolatra is kpes, navigcis Alfa Connect infotainment kpernyje 6,5 vagy (a drgbb modellekben) 8,8 colos, a kontrollert a kzpkonzolra tettk. A csomagtr 525 (ptkerkkel 499), tmladntssel 1600 l-es, a tet 75 kilval terhelhet. Minden – mr Euro6b tisztasg – erforrs ngyhengeres, startstopos, kzvetlen befecskendezses s turbs; a hajts alapbl a hts kerekek.
A hazai vlasztkbl egyelre hinyzik a 2,0 l-es belp benzines (200 LE), csak a 280 LE-s rendelhet, kizrlag lamells kuplungos, elre maximum 60 szzalknyi nyomatkot kld sszkerkhajtssal. Dzelbl is egyfle hengerrtartalommal operl az Alfa: a kzs csves 2,2-es 150, 180 s 210 LE-s lehet, sszkerkhajts a leggyengbbel, htskerkhajts pedig a legersebbel nem prosthat.
A vlt mindegyik motorhoz bolygmves, akr kormnyflekkel is pcgtethet, nyolcfokozat automata (ZF gyrtmny), a fktrcsk ell-htul bels htsek, a rgztfk elektromos. A nagyrszt knnyfm elemekbl ptkez felfggeszts alu segdvzakkal csatlakozik a karosszrihoz, ell ketts keresztlengkaros, htul multilink, a kardn sznszlas manyag, a lengscsillapts adaptv – a karakterisztika a DNA menetvezrlvel vltoztathat (a kormnyzsra s a gzreakcira is hat).
Csemege lehet majd a hagyomnyosan lhereemblms Stelvio QV, orrban a Ferrari-fle 2,9 l-es, 510 LE-s V6-os biturb benzinessel, sznszlas vz pehelyknny lsekkel, pluszpnzrt karbon-kermia fkekkel.
A felszereltsg elvileg hrom- (Stelvio, Super, First Edition), gyakorlatilag ngylpcss: a Superbl egy 690 000 forintos csomag megvsrlsval (elektromos lsllts, lsfts, perforlt brkrpit) Veloce lesz. Minden Stelvihoz alapbl jr a brhuzat okoskormny, a tempomat, a ktzns automata lgkondi, az es- s fnyszenzor, az infotainment (6,5 colos kpernyvel), a DNA menetvezrl, az audio rendszer nyolc hangszrval, a tolatradar s a hromfle vezetasszisztens (kvetsi tvolsgra figyelmeztet, gyalogosfelismers vszfk, svelhagysra figyelmeztet).
A Super, mindezt LED-es menetfnyekkel, br-szvet lsekkel, Bi-Xenon fnyszrkkal, 18 colos alufelnikkel s nmi plusz dekorcival fejeli meg.
A cscsmodell First Edition tbblete pedig a brgarnitra, a tlgyfa dekorci, a komfortbejuts, a tolatkamera, az elektromos els lsllts- s fts, a kormnyfts, a komolyabb Alfa Connect (7,0 colos mszerfali, 8,8 colos kzponti kijelzvel, navigcival, 9 hangszrs hifivel) s a 20 colos kerkgarnitra. Meglep, hogy tbb vezetsegd, LED-es fnyszr s nhny knyelmi extra (pl. lsszellztets) mg pluszpnzrt sem rendelhet.
|