Kiskunhalasi Street Racing Team
Tartalom
Egyéb
 
Képek/Videók
 
Link ajánló
 
Info
 
Reklám

 


 


 

 
Tuning Világ
Tuning Világ : Opel Astra 1 .0 Turbo

Opel Astra 1 .0 Turbo

  2016.04.19. 16:57

Józan felszereléssel és motorizáltsággal kezdtük az ismerkedést az új Opel Astrával. Így se rossz.


Opel Astra 1 .0 Turbo

Józan felszereléssel és motorizáltsággal kezdtük az ismerkedést az új Opel Astrával. Így se rossz.


A 90-es évek első felében nem nagyon volt más választásunk: fehér vagy piros legyen? Szentgotthárdon csak ilyen színben gyártották az Opel kompakt autóját, a többi modell, s így a színskála többi része is csak drágán volt elérhető. Aztán valahogy a generációváltások során is maradt a fehér szín, az ötajtós karosszéria és az 1,4-1,6 literes benzinmotor kombinációja, mint az Astra netovábbja, épp csak az évek során a céges flottáknak köszönhettük ezt a fantáziátlan kombinációt. Most, az Astra ötödik nemzedékénél pedig szándékos választásról beszélhetünk, hiszen a fehér pontosan 51 000 Ft-os extra. Talán azért került a feláras tételek közé ez a szín, mert jól kiemeli a formatervezők által lebegő tetőnek hívott formai megoldást, ami a gyakorlatban annyit tesz, hogy a tömör C-oszlop külső részén egy feketére fényezett műanyag betéttel választják el a tetőlemezt a karosszéria alsó részétől.

A korábban kicsit duci forma hangsúlyozottan sportos lett, ezzel is a változattól függően több száz kg-os tömegcsökkentésre utalnak. A hűtőrács felső részén elhelyezett krómbajusz (Enjoy szinttől), a fényszórón belüli krómok és a szemöldök LED-es nappali menetfény miatt szélesnek tűnik elölről az Astra, az oldalfalon nem csak az ajtókon elhelyezett lendületes domborítás ragadja meg a szemet, s itt van még a síkból kissé kiemelt kilincsvonal. A hátfalon megfelelő fényviszonyok közepette nem kevesebb, mint 8 vízszinteshez közeli karaktervonal válik láthatóvá, amelyek ráerősítenek a széles és lapos lámpák optikai hatására. A lebegő tetővonalnak köszönhetjük sajnos egy régi ismerős visszatérését is, újra van veszélyesen hegyes sarka a hátsó ajtónak, csak most nem a felső csücsökben, hanem egy kicsit lejjebb. A kilincs messze van az ajtó végétől, és ha nem áll kellően messze az ember (nem ismeri az autót) , könnyen lehet, hogy magára nyitja – a gyerkőcöknél a fejre kell vigyázni.

Az utastérben nem csak elöl lehet kényelmesen elférni, de a második sor is kifejezetten tágas, az érzést a magasan futó övvonal és a kis ablakfelület némileg tompítja. Tesztautónk esetében a szürke különböző árnyalatait használták, így csak azért kapcsol át az ember a térkép (a navigációs rendszer 200 000 Ft az Enjoy szintnél) megjelenítésére, hogy a szeme sarkából legalább valami színt láthasson. A klímapanel alatt helyezkedik el az okostelefon-tartó (10 000 Ft), természetesen van Bluetooth kapcsolódási lehetőség is, de az ide helyezett készüléket elektromágneses módon tölteni is tudja az autó. Annyiból nem zavaró a mély pozíció, hogy a kijelző képét a felső monitorra is tükrözhetjük. Ma már egyébként ott tartunk, hogy a hardveres zene-, értsd CD-lejátszó 30 000 Ft-os extra, az okostelefon-társítás mellett USB-porton keresztül lehet zenéket megszólaltatni a rádión keresztül.


A vezetőnek kifejezetten jó dolga van az Astrában: a kihúzható lábtámaszos ülés oldaltartása remek, a kormány kellően közvetlen a sportos terelgetéshez, a váltó megvezetése pontos, de egy kicsit akadósan kapcsolható. A 105 lóerős 1,0 literes turbómotor a sorban a második, ötfokozatú váltót párosítanak hozzá. Jó hosszú az áttételezés, autópálya-tempónál forog 3000/perc körül az erőforrás, nincs hirtelen nyomatéknövekedés, de úgy 1500/perctől kezdve jól húz a kis háromhengeres. Amíg a működésén nem érezhető, hogy nincs ki a négy hengere, addig a hangján nagyon is; úgy tűnik, a nagy tömegcsökkentésnek a zajcsillapító anyagok egy része is áldozata lett, a motorhangon kívül gördülési zaj van még az utastérben, utóbbi a második sorban a csomagtér felől kifejezetten hangosan hallható.

A kis motor egészen jól viszi a méretes karosszériát, s a fogyasztása is elfogadható. Mindezek dacára kissé kérdőjeles választásnak tűnik, hiszen a 100 lóerős 1,4 literes szívómotorhoz képest 330 000 forint a felára, a következő lépcső, a 125 lóerős 1,4-es turbómotor pedig mindössze 20 000 forinttal kerül többe – gyakorlatilag ugyanolyan takarékos az is, és a négyhengeres motorhoz már hatfokozatú váltó jár. Szóval hiába nyújt meggyőző teljesítményt a kis háromhengeres turbó, ha igazából az árképzéssel értelmét veszti – azokon a piacokon, ahol a CO2-alapú adózási rendszer van, ott lényegesen olcsóbb a 99 g/km-es értékkel rendelkező 1.0 Turbo Ecotec fenntartása a 128 g/km-es 1.4 Turbo Ecotecéhez képest.
Nálunk ez jelenleg még nem szempont.

Az általunk is próbált, a Selection alapváltozat felett elhelyezkedő Enjoy szint 300 ezer forintos felára lényegében az IntelliLink 4.0 fejegységet hozza, illetve sok olyan extra van, amelyet csak itt érhetünk el, az alapváltozatnál nem. A következő lépcsőfok, a Dynamic szint már 600 ezer Ft felárat jelent, itt már megkapja az ember a vezetéstámogató csomagot (többek között sávelhagyás-figyelő, ráfutásos ütközést figyelő rendszer, koccanásgátló, táblafelismerő), automata fényszórókapcsolást, esőérzékelős ablaktörlőt, 17 colos könnyűfém felniket, de ezeket külön megrendelve az Enjoy szinten olcsóbban megússzuk a dolgot – a Dynamic szinttől azonban már rendelhetők azok a különleges felszerelések, amelyeket a bevezető kampányban is hangsúlyoznak. Ha az 1,0 literes, turbómotoros Astra árait a vetélytársakhoz hasonlítjuk (kompaktautó 1,0-1,2 literes turbómotorral, 105-125 LE teljesítménnyel, lásd a keretesben), akkor a kínálat közepén mozgunk, azonban az 1,4 literes, 125 lóerős turbómotorra váltva (20 ezer Ft felár), már olcsónak számít a német újdonság.

Tetszett
• tágas utastér
• jó vezethetőség
• takarékos motor

Nem tetszett
• drága 1,0 literes turbómotor
• kilátás hátrafelé
• menetzaj a hátsó ülésen

Összegzés

Hazánkban per pillanat nem ésszerű választás az 1,0 literes turbómotor, Nyugat-Európában a kedvező adótételek miatt van létjogosultsága. Egyébként árait tekintve a középmezőnybe lőtték be az új Astrát, az elődhöz képest úgy 200 ezer Ft-tal lett olcsóbb. Kár, hogy a zajszigetelés nem jobb, mert egyébként sokat fejlődött elődjéhez képest a vezethetőség, amihez illik a sportos megjelenés. 
A meredeken emelkedő övvonal és a látványos C oszlop miatt sokat segít a tolatóradar és -kamera.

Még nincs hozzászólás.
Csak regisztrált felhasználók írhatnak hozzászólást.
 
Reklám


 

 

 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Tartalom

Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal